ضوابط و مقررات نسخ پاراکلینیک

امور قرارداد و قوانین و مقررات پاراکلینیک، تصویر برداری پزشکی ، آزمایشگاه ، فیزیوتراپی

ضوابط و مقررات نسخ پاراکلینیک

امور قرارداد و قوانین و مقررات پاراکلینیک، تصویر برداری پزشکی ، آزمایشگاه ، فیزیوتراپی

ضوابط و مقررات نسخ پاراکلینیک

این وبلاگ تحت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد

محمد امیری


رییس اداره رتبه بندی فراهم کنندگان خدمت و خرید راهبردی

معاونت درمان تامین اجتماعی

استان فارس

و

مسئول امور سابق پاراکلینیک معاونت خرید راهبری و اسناد پزشکی استان فارس





کلمات کلیدی

محمد امیری

کاریوتایپ

هموفیلی

انواع سونوگرافی های بارداری

آنژیوگرافی

CVS

ام آر آی سینه

تالاسمی

جدول کدینگ مشترک خدمات پزشکی هسته ای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

جدول کدینگ مشترک خدمات تصویربرداری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

جدول کدینگ مشترک خدمات آزمایشگاهی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

پوشش تعهدات داروی ATG

پوشش بیمه‌ای داروی تاکرولیموس آهسته روش

الزام نسخه نویسی داروهای تخصصی مورد مصرف در درمان ام اس

قیمت و میزان پرداخت از جیب بیماران برای 1040 قلم از داروها

دستورالعمل در خصوص ویزیت پزشکان اورژانس با توجه به حذف دفترچه

وزارت بهداشت جهت پزشکان محترم

تغییرات کدینگ خدمات آزمایشگاهی و تصویربرداری

هپاتیت C

هپاتیت B

تست سوزاک

تست کلامیدیا

بیماری های منتقل شونده از رابطه جنسی

STD چیست

کدینگ

وزارت بهداشت

خدمات آزمایشگاهی و تصویربرداری

کد لوئینک تصویربرداری جهت استفاده در نسخه الکترونیک

کدینگ خدمات آزمایشگاه جهت استفاده در نسخه الکترونیک

کد لوئینک آزمایشگاه

شرایط اختصاصی پذیرش نسخ فیزیوتراپی

سه شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۲ ق.ظ

  1. رعایت کلیه آیین نامه های وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و قانون نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران
  2. رعایت کلیه ضوابط و دستورالعمل های اجرائی ابلاغی سازمان/ نهاد
  3. پذیرش بیمه شدگان سازمان / نهاد در چارچوب مفاد قرارداد و تطبیق هویت بیمه شده با دفترچه/ کارت درمانی معتبر
  4. عدم پذیرش دفترچه / کارت فاقد اعتبار ( باتوجه به استحقاق سنجی آنلاین نسخ پاراکلینیک هنگام ثبت در پورتال معاونت درمان  ، احتیاج به درج تاریخ اعتبار نمی باشد . ) فاقد تاریخ ویزیت و یا تاریخ ویریت مخدوش .
  5. در صورت وجود خدشه در قسمت های مختلف نسخه ، مورد صحیح باید در پشت نسخه به وسیله پزشک معالج ذکر شده و مهر و امضاء گردد .
  6. دو خط یا دو رنگ بودن تاریخ نسخه و متن نسخه بلامانع است.
  7. در صورتی که در حین جدا کردن نسخه از دفترجه مشخصات سر برگ پاره گردد ، میبایست قسمت مربوطه چسبانده و در پشت نسخه توسط مسئول فنی مرکز توضیح داده شود و مهر و امضاء گردد .
  8. مهلت پذیرش نسخ بیمه شدگان توسط مراکز پاراکلینیک از تاریخ ویزیت مندرج در نسخه حداکثر تا پایان ماه بعد می باشد . ( توضیح اینکه : در زمان ثبت نسخ در پورتال بایستی تاریخ ویزیت مندرج در نسخه را در پورتال درج نمود )
  9. ملاک زمان ارسال نسخ توسط موسسه آخرین جلسه مراجعه بیمه شده برای دریافت خدمات می باشد .
  10. درصورت عدم درج تعداد جلسات توسط پزشک معالج  ، تنها یک جلسه فیزیوتراپی قابل محاسبه و پرداخت می باشد .  
  11. نسخ بدون تاریخ قابل پذیرش نمی باشند .
  12. نسخ مربوط به قبل از تاریخ عقد قرارداد ، سایر سازمان ها ،موسسات دیگر و ماه های گذشته و آینده ، کپی نسخه ، برگ مخصوص بیمار و برگ مخصوص پزشک جزء تعدیلات محسوب خواهد گردید .
  13. قیمت گذاری نسخ به میزان خدمات ارائه شده ( قیمت گذاری تک تک خدمات درخواست شده ) به بیمه شدگان در هنگام پذیرش و در حضور بیمار
  14. رعایت و دریافت فرانشیز بر اساس آخرین مصوبات
  15. عدم دریافت هرگونه وجه اضافی از بیماران خارج از تعرفه ها و فرانشیز های مصوب
  16. تنظیم صورتحساب مطابق با خدمات ارائه شده وارسال به موقع آن به دفتر اسنادپزشکی/ اداره کل درچارچوب مفاد قرارداد
  17. پذیرش بیمه شدگان سازمان در چارچوب مفاد قرارداد و تطبیق هویت بیمه شده با دفترچه/  کارت درمانی معتبر
  18. امضاء و ممهور نمودن پشت نسخ توسط مسئول فنی ( شایان ذکر است که نام مرکز بایستی در مهر مسئول فنی قید شده باشد )
  19. اعلام کتبی هرگونه تغییر مسئول / مسئولین فنی و یا جانشین مسئول فنی ( بیش از سه روز ) به سازمان
  20. اعلام کتبی هرگونه تغییر مسئول / مسئولین فنی و یا جانشین مسئول فنی ( بیش از سه روز ) به سازمان
  21. تنظیم صورتحساب مطابق با خدمات ارائه شده وارسال به موقع آن به دفتر اسنادپزشکی/ اداره کل درچارچوب مفاد قرارداد ( تا 15 ماه بعد ، در غیر اینصورت سازمان های بیمه گر تعهدی در قبال دیرکرد پرداخت نخواهند داشت .)
  22. در صورت ارسال ننمودن صورتحساب حداکثربه مدت 3 ماه و عدم اعلام قبلی به سازمان، قرارداد فی مابین تعلیق میگردد . در مورد برقراری مجدد منوط به کسب مجوز می باشد .پ
  23. در صورت ارسال ننمودن صورتحساب به مدت 6 ماه ، قرارداد فی مابین لغو و برقراری مجدد آن منوط به کسب موافقت کمیته عقد قرارداد می باشد .
  24. اعلام کتبی هرگونه تغییر آدرس ، تغییر ساعت فعالیت ، شیفت کاری و تعطیلی موقت یا دائم ، حداکثر ظرف مدت 2 هفته به سازمان
  25. در صورت دریافت گزارش از اداره نظارت و بازرسی مبنی بر عدم حضور مسئول فنی موسسه ، اسناد مربوط به تاریخ عدم حضور مسئول فنی مشمول تعدیل سهم سازمان واقع خواهد شد .
  26. نسخ ارسالی می بایست طبق گزارش پورتال معاونت محترم درمان شماره گذاری شوند .
  27. حداکثر تعداد جلسات قابل محاسبه در روز یکبار می باشد .
  28. فیزیوتراپی در منزل در تعهد نمی باشد .
  29. قیزیوتراپی به منظور زیبایی در تعهد نمی باشد
  30. در کلیه جلسات ارائه خدمات ، بایستی دفترچه بیمار همراه وی باشد .
  • محمد امیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی